woensdag 30 november 2011

"Many people look forward to the new year for a new start on old habits."

Morgen begint de maand december. De maand van schoentje zetten en pakjes avond. De maand van piekeren over een verjaardags cadeau voor mijn vader. De maand van de kerstboom en de zuurstokken. Maar ook de maand van oliebollen, vuurwerk en goede voornemens.

Misschien is het nog iets te vroeg voor die goede voornemens, maar vorig jaar was ik te lui om ze te schrijven, dus beveel ik mezelf om het dit jaar goed te doen. Want wees nou eerlijk, er is altijd wel een verbeterpuntje aan jezelf. Maar toen begon ik te denken en uiteindelijk kwam ik op best wel een lang lijstje.

#1 Meer beweging
Elk jaar staat dit punt weer bovenaan het lijstje, maar doe ik er weer niks aan en elk jaar weer voel ik me ongemakkelijk als ik die bikini weer voor de eerste keer aan moet. Dus in 2012 ga ik meer bewegen. Ik hoef niet persé elke dag te joggen, maar even vijf minuutjes met gewichtjes heffen om te voorkomen dat ik later flubberarmen krijg kan wel.

#2 Minder snoepen
Elke week met klasgenootjes naar de Appie kan best. Maar frikandellenbroodjes, donuts, chocolade en chips worden taboe. Voortaan moet ik maar een stuk fruitkopen of een toetje, het is misschien wat moeilijk maar je zult er later meer plezier van hebben.

#3 Sparen
Ik moet minder geld uitgeven. Ik geef nu elke maand zo'n zeventig euro uit. En als je nagaat dat ik niet rook en mijn ouders mijn kleedgeld betalen, is dat best wel veel. Ik zou eigenlijks moeten sparen  voor een nieuwe laptop, een camera en mijn reis naar het buitenland.

#4 Minder drinken
Vanaf dit jaar ben ik best wel meer alcohol gaan drinken. Dat is niet echt bepaald verkeerd. Oké, ik ga dan sneller de waarheid gaan zeggen en heb misschien een lelijke jongen gekust in een dronken bui. Maar daar is opzich niets mis mee, toch? Ik ben nu nog jong dus nu kan het nog. Maar het nadeel van alcohol is dat er zoveel caloriën in zitten. In 100 ml berenburg zit al zo'n gauw 400 caloriën in. Wat wil ik dan liever, aangeschoten zijn en aankomen of gewoon lol hebben met een paar glazen minder op en niet aankomen.

#5 Minder kieskeurig zijn
In ieder geval met eten. Ik ga niet mijn tijdverprutsen door de groentes tussen de gerechten uittepulken. In 2012 ga ik gewoon proberen te eten wat de pot schaft.

Nu kan ik nog wel een paar dingen gaan bedenken, maar ik zou het al heel wat vinden als ik kan verbeteren om deze 5 punten te behalen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten