dinsdag 8 november 2011

"That awkward moment when wikipedia has copied your homework."

Huiswerk, ik wordt er helemaal gek van. Hebben docenten dan niet in de gaten dat wij ook een leven hebben? Dat wij niet op zaterdagavond thuis blijven om projecten te maken en doordeweeks extra vroeg op te staan om nog even een toets te leren?

Volgende week is het toetsweek en dat betekend einde van periode één. Dus als kersverse student denk je na om even goed te leren zodat je thuis met trots je rapport laten zien.  Zo van: 'Kijk ik zat niet alleen domme blogs te schrijven, ik heb uiteindelijk ook geleerd.' Maar nu krijgen we gewoon niet de kans om te leren, omdat we vol worden gebombardeerd door projecten.

Eén van de projecten waar ik nu mee bezig ben is voor maatschappijleer. Ik moet uit leggen wat het openbaar bestuur in Nederland is, hoe het werkt, waarom we zo'n bestuur hebben en ik moet een klein stukje over de geschiedenis vertellen. Makje. . . als ik zou weten wat het openbaar bestuur in Nederland is. Ik geloof dat het iets et de trias politica heeft uittestaan, maar zeker weet ik het niet. Ik weet het, dit is heel erg voor een journalist, maar om eerlijk te zijn boeid te politiek mij niet veel.

Ik was dus van plan om het te gaan googlen. Hallo, ik ben een student. Tegenwoordig googlen we alles, dus waarom ook geen huiswerk. Maar ik kan geen enkele site vinden die mij even in normale woorden kan uitleggen wat het nu precies inhoud. Nou dan toch maar het boek raad plegen en natuurlijk ook daar staat het niet in. Zucht. Als dit maar goed komt. . .

Geen opmerkingen:

Een reactie posten