vrijdag 18 november 2011

"Let it snow. Let it snow. Let it snooooow."

Even een klein berichtje. Heel klein, ik beloof het. Het is voor de persoon die ooit heeft bedacht dat fietsen gezond was. Ik wou gewoon even aan je melden: your wrong!!

Sinds een paar weken is november en dat is te merken. Het begon heel onschuldig. Eerst kwamen de truien weer te voorschijn en daarna heel subtiel de winterjas. Maar toen moest je de sjaal al weer om en een paar dagen kon je ook niet zonder handschoenen meer fietsen, zonder dat je bang hoefde te zijn je vingers te verliezen.

Maar ook al was ik net als iedereen dik aangepakt, toch zat ik vorige week snotterend boven een beker warme chocomelk. Mijn vader is de volgende dag gelijk neusspray voor me gaan halen. En ik, braaf meisje wat ik ben, gebruik het iedere dag. Maar toch werd het erger. Ik kreeg het constant koud en sinds een paar dagen ligt iedereen wakker door mijn gehoest.

En dit zou natuurlijk allemaal niet gebeurd zijn als ik niet op de fiets door die kou hoefde. Maar waarom ik dan niet met de bus gaat? Hah, mocht dat maar. Mijn ouders hebben besloten dat het veel te duur is als ik elke dag met de bus naar school gaat. Maar na heel lang te hebben gepruild hebben we uiteindelijk een compromis gesloten.

Zodra het harder waait dan windkracht zes, heel hard regent of gaat sneeuwen mag ik met die warme bus. Maar sinds we die afspraak hebben gemaakt heeft het niet hard gewaaid, niet meer gevallen dan wat motregen en is er nog geen één vlokje sneeuw naar beneden gedwarreld.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten